W wypadku połączenia równoległego kilku akumulatorów, nie należy stosować akumulatorów uszkodzonych - to oznacza takich, jakie po odłączeniu ładowania będą pobierały prąd z pozostałych baterii zestawu. Zastosowanie akumulatorów uszkodzonych ewentualnie wielce wyeksploatowanych jest nieuzasadnione ekonomicznie - stwarza nadmierne straty energii a w ekstremalnych przypadkach wpływa na obniżenie dostępnej pojemności całego zestawu.
Przed zestawieniem kilku baterii żelowych warto sprawdzić każdy akumulator, najlepiej oddzielnie. Pozwoli to na uniknięcie strat a nawet uszkodzenia sprawnych akumulatorów przez sztukę wadliwą. Do takiego zepsucia może dobrnąć gdy pozostawimy powiązane akumulatory, wśród których jeden będzie pobierał znaczne ilości prądu. Pozostawienie w wyżej wspomnianym stanie zestawu na dłuższy okres doprowadzi do bardzo szybkiego rozładowania innych akumulatorów a co po tym idzie uszkodzenia lub ograniczenia ich sprawności. Akumulator ze zwarciem, po dostarczeniu niemałej ilości mocy z pozostałych ogniw może wydzielić niebezpiecznie ilości ciepła.
Waga i rozmiar obudowy ograniczona jest ze względów praktycznych. Najpopularniejsze akumulatory dwunasto-woltowe wytwarzane są w pojemnościach od poniżej 1Ah do kilkuset Ah. Dobrej marki akumulator o pojemności 200 Ah waży około 60-70 kg. Biorąc pod uwagę dużą wagę ogniw VRLA w powszechnym użyciu są akumulatory poniżej 230 Ah.
Wielokrotnie natomiast potrzeby są większe oraz znacznie powyżej kilkuset Ah na napięciu 12V. W takich wypadkach jest możliwość połączenia większej ilości akumulatorów i uzyskania dowolnie dużej pojemności. Dzięki właśnie takiemu rozwiązaniu komplety akumulatorów nie mają ograniczeń pojemności a także ich konstrukcja, demontaż i serwisowanie jest realne można wykonać bez pomocy .